De grijsblauwe 340 'GL 1700'

Klik hier om terug te gaan naar de hoofdpagina

De auto is inmiddels verkocht

Deze auto heb ik niet lang gehad; ik wilde wat rij ervaring opdoen met schakelen.
om in goede conditie te komen moest er héél wat aan de wagen gebeuren.

Belangrijkste punt hierbij was toch wel de carburateur. Deze heeft namelijk een aantal fundamentele zwakheden
waardoor de betrouwbaarheid van de auto automatisch belabberd is. Na een complete revisie is de betrouwbaarheid weer
perfect (altijd starten, goed lopen, zuinig)  maar bij bepaalde standen van het gaspedaal (overgangsgebied 1e en 2e trap) levert de
motor niet altijd het volle koppel (vooral bij koude motor merkte je dat nog). 
Na revisie van de carburateur wilde de motor in het begin nog niet fatsoenlijk lopen, standaard op 3 pitten, sta je dan te schudden
voor het stoplicht, maar dat was achteraf zeer eenvoudig te verhelpen door het opnieuw bevestigen van een van de spruitstukmoeren.
(beetje luchtlekkage langs de pakking, daardoor deed cilinder 1 vaak niet mee)

Verder was er gewoon het gebruikelijke achterstallige onderhoud; duurste geintje is dan de distributieriem. Voor een setje, inclusief rollen
(dat zijn de voornaamste veroorzakers van stukken) ben je op het goedkoopste adres toch zo'n 130 euro voor kwijt. Bij een
dealer mag je rekenen op het driedubbele, maar dan wordt het wel voor je gemonteerd.

voor het uiterlijk heb ik andere bumpers van een sloper gehaald, de oude waren met de spuitbus 'overgespoten', en dit was al weer
heerlijk aan het afbladderen. Voor de leukigheid heb ik er nog een toerenteller ingezet.
 

al met al was het een fijne auto, maar ik hou het voortaan toch liever op variomatic wagens :-)