De Neona 44 Coach

Klik hier om terug te gaan naar de hoofdpagina

Verkregen; 1997. Verkocht: Maart 2003
Deze auto is door de koper gedemonteerd voor onderdelen

Deze auto was onze eerste 2-cylinder DAF. Hij was afkomstig uit Amsterdam, daar is hij jarenlang
door een secretaresse gereden (hoe typisch toch, he) De man van wie we hem kochten stond erop
dat ie niet gesloopt zou worden. Ondanks behoorlijke roestvorming hebben we hem nog meer
dan 5 jaar op de weg gehouden.
Helaas zijn er van die eerste tijd geen foto's. Zo zag de 44 eruit op de dag dat ik hem verkocht heb:


Goed te zien is dat de auto nogal een lappendeken was. De roestvorming is nog goed te behandelen, maar moet wel serieus aangepakt worden. Met namen de dakranden zijn veroorzakers van veel vervolgschade later, doordat er water in de nauwelijks behandelde dubbele plaatdelen kan komen.

De Nieuwe en Oude eigenaar (ik dus), respectievelijk links en rechts:

Ook een kritische blik onder de motorkap hoort erbij natuurlijk
(op de achtergrond de "dikke DAF", Volvo 340 met variomatic. Ook verkocht.)

En wat klinkt ie mooi...... (later: wat gaat ie hard!!)

Onderweg naar z'n nieuwe thuis gebroederlijk naast een vroege Saab uit de 9 serie, nog van hetzelfde bouwjaar ook!! (zie kenteken) haha de DAF is net iets ouder:

(toch zou ik het wel weten als ik mocht kiezen :-)))))

Later is gebleken dat de koper de auto na vrij korte tijd alsnog als onderdelen donor gebruikt is. Jammer want het was een goede basis voor restauratie. Aan de andere kant; de een zn dood is de ander zn brood, demontage houdt tegenwoordig meestal in dat echt bijna alle losse onderdelen die nog goed zijn eraf gehaald worden.

Hieronder nog een aantal oudere foto's, genomen nadat ik besloten had de auto te gaan verkopen:
(helaas, webcam kwaliteit)